44 ellenállhatatlan marketing csali ötlet az e-mail listád bővítéséhez

Szerző:

Marketing csali, lead magnet, 

avagy hogyan gyűjts leadeket úgy, hogy az ügyfeleidnek értéket adj az elérhetőségükért cserébe

A marketing csalik az egyik legkifinomultabb eszközei annak, ha listaépítést, – bővítést tervezel. Miért? Mert a látogatód értéket kap egy számára hasznos, azonnali megoldás formájában, Te pedig hozzáférést kapsz egy későbbi vevődhöz. 

Ebben a cikkben 44 + 1 marketing csali ötletet találsz, melyekkel nemcsak a listádat, hanem a szakértői státuszodat és építheted.

Mitől lesz ellenállhatatlan a marketing csali?

Valódi problémára ad valódi megoldást – a célközönséged valós problémájának ismeretében kell segítséget adnod egy megoldással.

Konkrét megoldást biztosít – ne legyen általános és körülírt a megoldás. Legyen nagyon konkrét, azonnal alkalmazható.

Gyors győzelmet ígér – és meg is adja.

Azonnal elérhető – ideális esetben 5 percen belül a feliratkozó rendelkezésére áll. Az emberek többsége nem szeret várni.

A lehető legtöbb értéket adja – érezze a felhasználó, hogy adott témában máshol nem kap ilyen színvonalas értéket ingyen.

Lássuk a 44 + 1 leadmágnes példát.

Praktikus marketing csalik

 

Ezekkel a leadmágnes típusokkal láthatóvá teheted magad a vásárló számára. Céljuk, hogy időt, pénzt és energiát takarítsanak meg a felhasználójuknak.

1. Ellenőrzőlista/ Check list

Kezdjük mindjárt a kedvenc lead magnetünkkel: az ellenőrzőlista / csekklista / checklist. A letölthető ellenőrző lista a legtöbbször használt típus az összes lead magnet közül, valószínűleg azért, mert nagyszerű eszköz. Minden összetevőt tartalmaz, amit a felhasználónak tudnia kell, hogy egy adott folyamatot elvégezzen. Szuper gyorsan létrehozható. Szinte bármiről készíthetsz ellenőrzőlistát:

  • Hogyan vegyek használt autót?
  • 20 lépéses checlist a tökéletes önéletrajzodhoz
  • Hogyan készíts ellenőrzőlistát?

A népszerű blogbejegyzéseidet összeállíthatod ellenőrzőlistaként, amit tartalomfrissítésként kínálhatsz. Rengeteg időt spórolsz meg vele az ügyfeleidnek! Az elkészült listádat hirdetheted, elérhetővé teheted a blogbejegyzéseidben egy letölthető PDF-es változatban.

2. Cheat Sheat, avagy a jól ismert “puska”

A Cheat Sheet valójában ugyanaz, mint az ellenőrzőlista, iránymutatást ad. Azonban amíg az ellenőrzőlista a szükséges lépések konkrét ellenőrzését, addig a puska a folyamatok gyors felidézését támogatja. Nagy segítséget jelent a használójának, mert lerövidíti a gondolkodási folyamatot.

3. Swipe file

Ennél a leadmágnesnél mindössze annyi a dolgod, hogy olyan formában adod át az ügyfelednek az információt, hogy neki ne legyen semmi más dolga, mint lemásolni. Teljesen kidolgozott megoldás egy témában – kell ennél több segítség az ügyfelednek? Biztosan megér egy e-mail címet…

4. Eszközkészlet – Toolkit

A marketing csalik másik legnépszerűbb típusa az eszköztár. Betekintést nyújt a profik kelléktárába. Általában olyan alkalmazások, szoftverek ismertetése, melyek konkrét problémák megoldásában segítenek. A bevált, megbízható eszközök felsorolása, rövid bemutatása rengeteg időt spórolhat a célközönségednek, mert nem kell őket felkutatnia. Ha vannak rendszeresen használt eszközeid, bátran oszd meg a látogatóiddal a listád építése érdekében.

5. Spreadsheet – Táblázat

Figyelemre méltó lead magnet, amivel a látogatóid munkáját megkönnyítheted. Jelentős érték, ugye? Ha vannak olyan analitikát segítő rendszereid, kimutatásaid, melyek hasznosan segítik a munkádat, vagy létre tudod ezt hozni a célpiacod számára, akkor tedd meg. Olyan értéket nyújtasz nekik, mely segít elemezni, rendszerbe foglalni dolgokat, eseményeket, szinte bármit, amit rendszeresen kell használniuk. Sablonizáld, és feliratkozásért cserébe már ajánlhatod is.

6. Munkafüzet

A munkafüzet segít a felhasználónak elvégezni egy konkrét gyakorlatot, amelyet letölthet a számítógépére, telefonjára, vagy kinyomtatva lefűzheti.

7. Naptár

Számos iparágban használható, rendkívül hasznos marketing csali. Használhatsz előre kitöltött változatot, ami például a fitnesziparban segíti az ügyfeleket, mert nem kell azon gondolkodniuk, hogy mikor, milyen gyakorlatot végezzenek. A felhasználó által kitölthető naptárak szintén a lead szerzésben lehetnek a segítségedre, mint például a tartalomnaptár.

8. Tervező

Izgalmas lehetőséget rejt olyan látogatóknak, akik szeretnék jobban beosztani az idejüket, mint például a kisgyermekes anyák. Ezek a tervezők nagyon hasznosak, mert megkönnyítik az emberek tennivalóinak összegzését. Ez a lead magnet lehet üzleti tervező is, vagy akár egy üres sablon, amely kitöltésre vár.

9. Nyomtatható minta

Amennyiben van olyan releváns tevékenységed a érdeklődődnek, amivel könnyebbé tehetsz egy folyamatot számára, akkor egy remek kreatív lead magnetet tudsz kínálni. Ez lehet „to do” lista, tanulókártya, vagy akár a célok nyilvántartásában, tervezésében segítséget nyújtó sablon. Legyen vonzó, amit szívesen nyomtat ki.

10. Inspirációs file

Az emberek többsége gyakran keres inspirálódást a neten. A látogatóid segítségére siethetsz, ha időről időre létrehozol és letölthetővé teszel egy-egy ilyen marketing csalit. Erre jó példa egy logo dizájn csomag, vagy akár az aktuális konyhadivat.

11. Receptek

Használhatod egészséges táplálkozási ötletek, tippek rendszeres küldésére a feliratkozó e-mail címére. Remek lehetőség az ügyfél aktiválásához, ha időről időre kikéred a véleményét, tapasztalatait.

12. Kalkulátor

Előnye, hogy könnyedén hozza a honlapodra a látogatót. Kiváló eszköz, ha olyan segítséget tudsz adni az ügyfeleidnek, ami megkönnyíti számukra az azonnali, többváltozós számítást igénylő kérdések megválaszolását.

  • Mennyi pénzt tudsz kivenni a vállalkozásodból?
  • Mikor kell szervizbe vinni az autódat?

A kalkulátor használatát kötheted a látogatód elérhetőségéhez, később pedig rendszeres tájékoztatást nyújthatsz az eredmény ismeretében. 

Igényt keltő marketing csalik

 

Ebben a csoportban olyan leadmágneseket találsz, ahol a felhasználókat abban segíted, hogy megértsék, miért van szükségük a termékedre, vagy szolgáltatásodra. Ezekkel a marketing csalikkal információt szolgáltatsz egy-egy megoldásra váró problémához.

13. Hírlevél

A legősibb lead magnetek egyike. Mire figyelj? A levelekben küldött tartalomnak valóban értékesnek kell lennie. A legjobb megoldás, ha önmagukban is értéket adnak, mint például tippek, sztorik, vélemények. A hírleveledben számos dolgot közölhetsz, ajánlhatsz a célcsoportod számára.

14. Útmutató – Tutorial

Ebben a marketing csaliban egy termék, vagy szolgáltatás használatáról adsz magyarázatot. Bármi lehet, ami megold egy problémát. Például: Hogyan készítsd fel az autódat a téli időjárásra, vagy Hogyan vágd fel a vöröshagymát sírás nélkül.

15. E-mail tanfolyam

Egy igazán remek lehetőség, könnyű megvalósítás jellemzi. E-mailes kurzust könnyű összeállítani, tulajdonképpen egy folyamatos e-mailen küldött ismeretanyag, amely megtanítja a felhasználónak, hogyan kell valami különlegeset elérni.

16. Infógrafika

Általában az a tartalomtípus, amellyel könnyedén forgalmat irányíthatsz a weboldaladra a közösségi média felületedről. Ugyanakkor nagyon jól működik oktató marketing csaliként is. Készíthetsz útmutatót, egymásra épülő lépések sorozatát is bemutathatod, de akár a saját kutatási eredményed, vagy az iparágad eredményeit is prezentálhatod. Látványos, vizualitásra épülő, azonnal és gyorsan fogyasztható tartalom. Ha a célpiacodra különösen jellemzőek a sorozatos gyors döntések, vagy állandó időhiányban szenved, szinte kötelező használni.

17. Zárt tartalom

Bizonyos tartalmak csak előfizetők számára elérhetőek részben, vagy teljes egészben. Remek példa erre a marketing csalira, amikor egy blogbejegyzés felénél a továbbolvasást csatlakozási feltételhez kötik. Kizárólag a csatlakozás után lesz jogosult az olvasó a tartalmat fogyasztani.

18. Oktatóvideó

Olyan tartalom, amely bemutatja, vagy megtanítja, hogyan kell egy konkrét dolgot végrehajtani. Ha videósorozatban gondolkozol, egy-egy önállóan is használható lépést, vagy lépések sorozatát adhatod az e-mail címért cserébe. Lehet a videód egy szemléltetőeszköz, használati útmutató is, amely egy terméket segít hatékonyabban használni, vagy egy probléma okainak feltárását, több lehetséges megoldását ismerteti.

19. Webinár

Az élő online videós tartalmak elképesztően jól tudnak működni marketing csaliként. Valójában ellenállhatatlanok is, mert a fogyasztásukhoz segítségül kapod a sürgetést. Mivel az élő webinárok konkrét időpontban zajlanak személyes kérdezési lehetőséggel, így a korlátozott idő, a félelem a kimaradástól érzés erősítik a bejelentkezés igényét. Eseményként reklámozhatod, és regisztrációt kérhetsz cserébe, vagy a webinár pontos idejét, elérhetőségét e-mail címért cserébe adod meg.

20. Esemény, rendezvény

A webinárhoz hasonlóan, e-mail címért cserébe adhatsz belépési lehetőséget egy meetupra, workshopra, vagy egy nyílt napra. Ez a leadmágnes fizikailag is megmozgatja az érdeklődőidet, ezért a rendezvény jellegétől függően, akár az első vásárlásra is ráveheted őket egy jelképes összegért. Arra azonban mindig nagyon vigyázz, hogy ne saleselőadással traktáld az érdeklődőidet, ügyfeleidet!

21. E-book/ E-könyv

Megírása több időt követel, mint pl. egy ellenőrzőlista elkészítése. Terjedelme (minimum 10-40 oldal) miatt a viszonylag nehezen fogyasztható kategóriába tartozik. Azonban a vevővé konvertálás szempontjából nagyon fontos előnyt jelent, ha egy látogatód ilyen mélységben érdeklődik a témád iránt. Ha valaki ekkora terjedelemben hajlandó tudakozódni, nagy valószínűséggel komoly érdeklődővé válik a célpiacodon.

22. Jelentés

A beszámolók, kutatási jelentések nagyon jó leadmágnesek, kiváltképp a vállalkozások számára, mert olyan adatokra, statisztikákra támaszkodnak, melyek segítik a vezetők munkáját. Ebben a marketing csaliban felhasználhatod a saját kutatási eredményedet, vagy különböző forrásokból származó adatokat, egyetlen, átfogó jelentésben.

23. Az iparág állapota

Egy újabb nagyszerű marketing csali a vállalkozások számára. Alapvetően ugyanaz, mint a Jelentés, de a legfrissebb iparági trendekre összpontosít. Ennél a tartalomnál rendszeresen frissíteni kell az adatokat. A frissített változatot figyelmességből minden alkalommal kiküldheted a feliratkozóidnak.

24. Előrejelzések

Az emberek nagyon szeretnek előrejelzéseket hallani arról, hogy mire számíthatnak a közeli, vagy távoli jövőben. A trendek előrejelzése vezető szerephez juttathat az iparágadban. Folyamatosan kísérd figyelemmel a változásokat, a közelgő trendekre utaló jeleket, és tedd közzé egy lead magnet formájában.

25. Ingyenes coaching

Csúcsminőségű ügyfeleket szerezhetsz, ha korlátozott időben elérhetővé teszed a szolgáltatásod az érdeklődőidnek. Azonnali kapcsolatba kerülsz velük, így lehetőséged nyílik mélyebben megismerni a problémáikat.

26. Videóminta

Ha a terméked videó formájában jelenik meg, vágj ki belőle egy nagyon hasznos részt és kínáld értékes tartalomként.

27. Átcsomagolás

Meglévő videós tartalmadat átírhatod például egy PDF-be, vagy fordítva. Van aki videót szeret nézni, van aki az olvasást kedveli jobban, de használhatsz audiós változatot is. Igyekezz minél több fronton kiszolgálni az ügyfeleidet.

28. Hangoskönyv

Ez a marketing csali – az előzőhöz hasonlóan – egy meglévő tartalmad más formában történő megjelenítése. Meglévő könyvednek készítsd el a hangoskönyv változatát. Akár a blogbejegyzéseiddel is megteheted ugyanezt.

29. Összefoglaló

Ha rendelkezel egy nagyon részletes, hosszú tartalommal, akár blogbejegyzéssel amit az olvasóid szeretnek, készíthetsz belőle egy rövid, vázlatos összegfoglalót, ami segíti az olvasóidat. Készíthetsz összefoglalót az iparágadban megjelent értékes információkról is, és már kínálhatod is marketing csaliként.

Közösségépítő marketing csalik szórakoztató formában

 

Az emberek szeretnek közösségekbe csoportosulni annak érdekében, hogy a választott témában még több és hitelesebb információt szerezzenek, vagy segítsék egymást. A vállalkozások számára pedig nélkülözhetetlen platform a közvetlen tapasztalatok, igények, vélemények megszerzéséhez.

Ügyfeleid figyelmének fenntartása egyre több erőfeszítést igényel a vállalkozásodtól. Gabe Zichermann szerint, gyorsan haladunk egy olyan jövő felé, ahol a szórakozás az új munka. A szórakozás egyben a figyelemfelkeltés, az új vásárlás elérése is. A piaci verseny leküzdésére tedd szórakoztatóbbá, ezzel együtt hatékonyabbá kommunikációd egy elkötelezett közönség építésével.

Ebben segítenek a következő marketing csali ötletek.

30. Kvíz

Az egyik legszórakoztatóbb és a legjobban konvertáló marketing csalik között szerepel. A látogatónak számos kérdésre kell válaszolnia, majd e-mail címért cserébe megkapja az eredményt. Néhány példa népszerű kvízekre:

  • Milyen típusú utazó vagy?
  • Hogyan jössz ki a pároddal?
  • Milyen típusú nő/pasi illik hozzád?

Szinte bármilyen témára elkészítheted.

31. Nyeremény

Még mindig az egyik leghatékonyabb marketing csali a nyeremény, mert az emberek többsége imád nyerni. Ez a leadmágnes akkor a leghatékonyabb, ha az ideális ügyfeleidet tudod megszólítani, ezzel is biztosítva a listád tisztaságát.

32. Felmérés

Elsődleges célja a piackutatásod segítése. Pop up használatával megkérdezheted a honlapod új látogatóit a tapasztalataikról, kérheted véleményüket a jobb ügyfélélmény eléréséhez. Meglepő, hogy mennyi ember ad örömmel visszajelzést, ötleteket.

33. Képregény

Remekül szemléltethetsz az ügyfeleid számára fontos folyamatokat egy képregény alkalmazásával. Használhatod például egy termék beüzemelésének ismertetésére, bemutathatod vele, hogy miért éri meg a vevődnek lenni, vagy akár elkészítheted vele a vásárlási folyamatod leírását is.

34. Kihívás

Az egyik legjobb leadmágnes, ami valóban megmozgatja a közönségedet. Egy 30 napos edzésprogrammal, vagy egy 30 napos diétával, akár egy adott területen szerzett tudás gyarapításával is indíthatod. A témája kizárólag a célcsoportodtól függ. Mitől ennyire hasznos marketing csali a kihívás? Aki jelentkezik a programodba már elkötelezett a témában. Egy kihívás kezdő és befejező dátummal rendelkezik, ezzel gyors döntésre bírja az érdeklődőket. A belátható időn belüli végcél elérése szintén aktivizáló hatású, mert előrevetíti a gyors és biztos eredményt. A résztvevőknek a csoportos munka könnyebbséget jelent, mert az emberek többsége szereti a feladatait mások támogatásával, segítségével megoldani. Egy ilyen leadmágnest összeállítani, levezényelni munkás dolog, de cserébe egy aktív közösséget építhetsz fel: összekötheted tesztekkel, applikációkkal, zárt csoporttal és a folyamat alatt egy számukra kedvező közegben ismerkedhetnek meg a termékeddel, szolgáltatásoddal.

35. Tagsági oldal

Bizonyos tartalmak megtekintését a tagsági oldaladon elrejted. Ez a forma többféleképpen is működtethető. Ha van blogod, alkalmazhatod azt a módszert, hogy csak regisztrált felhasználókkal osztod meg a tartalmaidat, vagy csak bizonyos részeket kötsz hiteletesítéshez. Van olyan lehetőséged is, hogy előfizetői rendszerben működtetett tartalommegosztásnál csak egy bizonyos részt teszel elérhetővé bárki számára, a lényegi információt tagsághoz kötöd.

36. Zárt csoport

Jelenleg a leghatékonyabb módja ennek a zárt Facebook csoport. Exkluzív ajánlatokat, tartalmakat adhatsz, miközben építed a közösséged. A zárt csoportokban számíthatsz a tagok aktivitására is, így a tagok és Te is kapsz egy segítő közösséget.

Eladást segítő marketing csalik

 

Ezek a leadmágnesek segítenek a végső döntés meghozatalában, mert konkrét helyzetelemzésekkel, statisztikákkal mutatod be az egyes termékek működését, felhasználási módját, kedvezményes ajánlatokkal segíted a vásárlást.

37. Esettanulmány

Tények és élmények egy problémáról, megoldásra váró feladatról, amely lehet például szakmai tapasztalat átadása egy sikeres projektről, egy pozitív eredmény egy termék használatáról. A konkrét helyzet elemzése, folyamatának végigkövetése a bizonyított eredmények tükrében ötleteket adhat a célpiacod számára, hogy ők maguk is sikeresebbek legyenek. Ezzel ellentétben nagy bukások, sikertelenségek történeteként megtanulhatják belőle, hogyan kerüljék el azokat.

38. Ingyenes termék

Sokak által ismert módszer az 1 forintos termék, ezért remek listaépítési lehetőség. Így is ismerheted: ingyenes könyv. Kiváló marketing csali, ha a saját – fizikai – könyvedet 1 Ft-ért kínálod az érdeklődőidnek. Csökkentheted a költségeidet, ha a szállítási díjat felszámolod. Mivel konkrét fizetés történik, így egyúttal vevővé is generáltad az érdeklődőt. Ingyenes ajánlattal sokféle információt bekérhetsz, érdemes energiát fektetni a használatába. A teljes vásárlói folyamaton végigviheted az ügyfeled, természetesen 0 Ft fizetendő összeggel. Ha a bankkártyás azonosítást kihagyod a műveletből, biztosan nem hagyják ott az oldalad. Egy jól felépített landing oldallal, ahol minél több releváns ajánlatot is feltüntetsz, igyekezz rábírni az érdeklődőt, hogy az ingyenes kínálat mellé válasszon még a fizetős termékeidből is.

39. Minta fejezet

Ha nem szeretnéd bevállalni az 1 Ft-os könyv akciót, akkor válassz ki egy részt, fejezetet a könyvedből, csomagold egy PDF-be, és e-mail címért cserébe kínáld leadmágnesként.

40. Ingyenes konzultáció

Az egyik legtermészetesebb módja az e-mail cím, telefonszám, név elkérésének. Azonnal közvetlen kapcsolatba kerülsz az érdeklődővel, ezért használd ki! Erősen ajánlott az érdeklődők előszűrése, mert csak azokat érdemes ide terelni, akik az adott kritériumaidnak megfelelnek. Mivel ez a leadgeneráló eszköz elsősorban a szaktekintélyed megerősítését és a jelentkező azonnali segítését szolgálja, ezért gyorsan vevőt is generálhatsz.

41. Ingyenes próbaidőszak

A legtöbb szoftvercég, alkalmazásokat kínáló cég ezzel a marketing csalival igyekszik bővíteni a listáját. Használhatod például ingyenes smink szolgáltatáshoz, tesztvezetéshez, vagy akár kiszállíthatsz egy drága terméket próbaidőszakra. Szuper eszköz és mindenki nyer vele. A feliratkozó kihasználja a terméked, vagy szolgáltatásod előnyeit, neked pedig lehetőséged lesz a termékeddel fontossá válni a mindennapjaiban, valamint érzelmileg is elkötelezni, hogy ne kelljen lemondania a terméked nyújtotta élményről. Ennél a leadmágnesnél nagyon fontos, hogy a próbaidőszak alatt intenzíven segítsd tippekkel, kérd ki a véleményét.

42. Ingyenes szállítás

Az ingyenes szállítás még mindig az egyik legerősebb lezáró módszer az online vásárlásoknál. Szinte beleégett a fejekbe, ha teheted játszd ki ezt az ütőkártyát, mert képes behozni a vásárlókat.

43. Kupon

Az első vásárláshoz remek elkötelezettséget tudsz vele elérni, mert ismert és bevált módszer. Kommunikálhatod százalékos, de akár forintosított összegben is a kupon értékét.

 

 

44. Várólista

A várólista kiváló lehetőség például egy termékbemutatód iránt érdeklődő közönség e-mail címeinek begyűjtésére. Használhatod egy közelgő esemény, vagy egy adott időszakban nem elérhető termékedre, szolgáltatásodra is. Számíthatsz rá, hogy a feliratkozó komolyan érdeklődik.

44 + 1 Korai – early bird – kedvezmény

Akár a várólistára feliratkozóknak is felajánlhatod. Remekül egészítik ki egymást, de alkalmazhatod eredményesen kampányokban is. Arra figyelj, hogy a marketingtervedben jól állítsd be a mértékét és az igénybevétel idejét.

Láthatod, a leadmágnes kiváló eszközöd a listaépítésben, de a marketing csali rengeteg minden másra is alkalmas.

Használhatod érdeklődés felkeltésére egy frissen bevezetendő termékedhez, vagy alkalmas arra is, hogy kényeztesd a törzsközönséged különleges, csak nekik szóló ajánlatoddal. 

Csoportokba, szegmensekbe terelheted feliratkozóidat, hogy könnyebben automatizálhasd a marketingrendszered.  Használd őket bátran, a marketinstratégiádnak megfelelően.

És, hogy milyen hatást várunk a leadmágnesünktől, arról itt olvashatsz bővebben.

44 + 1 példával mentünk végig a jól konvertáló változatokon.

Mit gondolsz a fent említett marketing csalikról? Vannak olyan leadmágnesek is, amelyekről nem írtunk és hasznos tapasztalatot szereztél velük?

Kérlek, írd meg nekünk!

ui: Ha tetszett a cikk, vagy hasznosnak találtad a tartalmát, köszönöm, hogy másokkal is megosztod.

Egy kattintásra vagy a legújabb cikkeinktől

]

Legolvasottabb Online marketing cikkeink

Miért van szükség leadmágnesre?

Röviden és tömören: azért, hogy kapcsolatba lépj a leendő ügyfeleiddel. Nem várhatod el a leendő vásárlóidtól, hogy bankkártyával a kezükben üljenek a laptopjuk előtt, vagy nyomogassák a telefonjukat. Ezért kell adnod valamit a látogatóid számára, ami érdekli őket,...

Share This