E-mail marketing tartalmak, amivel marketingesek ezrei szereznek elégedett ügyfeleket

Szerző:

A legjobb e-mail marketing üzenetek közül 12, avagy a hírlevél a legjövedelmezőbb marketingcsatornád lehet, ha tudod, hogyan csináld jól

Az e-mail az online marketingcsatornák vitathatatlan királya. A digitális kommunikáció egyik legelterjedtebb formája, és a marketingesek kedvence. Hogyan tud a hírlevelünk folyamatosan több bevételhez segíteni? A tartalomnak hasznosnak, egyszerűnek, megbízhatónak kell lennie.
Az e-mail marketing folyamatos kommunikációt igényel a vállalkozásunk részéről, hogy a listánkon lévő szegmentált ügyfeleinket releváns információval, tudással lássuk el, mert az ügyfeleinkkel meglévő kapcsolatunkkal tudjuk a legmagasabb szintre emelni az elköteleződésüket a termékeink, szolgáltatásaink, és ezzel együtt a cégünk, a márkánk iránt.
Az interakció minden társas kapcsolat nélkülözhetetlen feltétele, mert szeretünk kapcsolatba lépni másokkal.

Információcserére vágyunk, és várjuk a visszajelzést.

A korai – felderítő jellegű – interakcióknak fontos szerepük van az ügyfeleinkkel való kapcsolatunk alakulásában, mert a szituáció, amelyben az első érintkezések létrejönnek, megalapozzák azt. Az érdeklődő csak akkor fogja folytatni velünk a kontaktust, ha az általa elvárt eredményeket, támogatást megkapja, mert az ügyfélkapcsolat alakulásában egymást segítő tényezőként vagyunk jelen.
Miért fontos ez? Mert a növekvő elkötelezettség több eladást, magasabb bevételt és a vállalkozásunk szempontjából minden téren jelentős nyereséget jelent.

Tudtad, hogy az emberek 91 %-a leiratkozik a hírlevélről, ha nem tartalmat, hanem reklámot kap?

Ma az e-mail marketing nem tud értékelhető eredményeket felmutatni, ha a potenciális ügyfeleid mindennapi életét reklámokkal próbálod megzavarni.
A megfelelő üzenettel, értékes tartalommal a hírleveleidet a követőid szívesen olvassák majd, és ezzel egy saját, értékes kommunikációs csatornát biztosít számodra.
Ez a cikk abban segít, hogy az e-mail marketinged ne csak üres hírlevél legyen, amiről a legtöbben néhány hét után leiratkoznak, hanem értéket adj, és hosszú távú ügyfélkapcsolatokat építs.
Ahhoz, hogy a feliratkozónál felkeltett érdeklődést fenn is tudjuk tartani, ebben a cikkben felsorolunk 12 e-mail marketing tartalom ötletet, amikor kihagyhatatlan, szinte kötelező hírlevelet küldened a közönségednek.
1

Üdvözlő e-mail

Az első benyomások számítanak. Nagyon.
A legkönnyebb helyzetben vagy ilyenkor az e-mail marketingben, mert az első hírlevélben értéket közvetítesz. Ezért, ha egy látogatód feliratkozik valamire, akár a jövőbeli blogbejegyzéseidre, vagy az e-mailes tippjeid fogadására, vagy akár a letölthető csalidra, akkor ezt érdemes megköszönni és üdvözölni, továbbá elküldeni a hozzáférést a zárt tartalomhoz.
Ha nem teszel semmit, megnehezíted a várt interakciót és az erős elköteleződés kialakítását.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Amikor valaki feliratkozik, az üdvözlő e-mailed tartalmazhat például egy linket a vállalkozásod kapcsolattartó e-mail címére, és egy linket valamelyik közösségi média profilodhoz. De ugyanolyan jó megoldás, ha a legnépszerűbb blogbejegyzéseidre irányítod, esetleg a témában releváns, ingyenes anyagaidra, ajánlataidra navigálod, hogy kezdetektől fogva erős kapcsolatot építs ki vele. Egyszerű, de hatékony!
Mikor kell elküldeni: minden alkalommal, amikor egy új érdeklődő feliratkozik.
2

Céges infók az e-mail marketingben

Az elkötelezettség fenntartásának egyik kiváló módja, ha olyan információkkal ismerteted meg a feliratkozóidat, melyek öregbítik a céged hírnevét, okot adnak arra, hogy továbbra is örömmel és elismeréssel legyenek irántad.

Díjak, elismerések, szakértői minőségedben elért eredményeid, mérföldkövek:

ilyen alkalmak lehetnek az iparágadban elért sikereid, kedvező cikkek megjelenése a munkádról, az elért eredményeidről, esetleg egy szakértői konferencián tartott előadásod. Tulajdonképpen bármi, ami a munkáddal, cégeddel kapcsolatosan elért elismerésről számol be, továbbá újabb lépést jelentett a céged presztízsének növekedésében.

Ügyfeleidet érintő változások:

ha történnek olyan fejlesztések, változások, melyek segítik ügyfeleid fejlődését, kiszolgálását, az életük könnyebbé tételét, e-mail marketingen keresztül jelezd nekik. Ha megírod nekik, hogy folyamatosan értük dolgozik a céged és minden fejlesztésed az ő növekedésüket szolgálja, tovább mélyítheted az irántad és céged iránt kialakult lojalitásukat. Ha az ügyfeleid megbíznak benned, érzik a folyamatos törődést, akkor az elköteleződésük is eszerint alakul majd.

Nyitott pozíciók a cégnél:

ha a vállalkozásod fejlődéséhez új pozíciót kell nyitnod, munkatársat kell felvenned, jelezd hírlevélben a meglévő közönségednek az igényedet. Lehet, hogy köztük is találsz megfelelőt, vagy kérheted őket további ajánlásra. Mindkettővel szorosabbra fűzöd a kialakult kapcsolatot, és egy újabb lehetőséget teremtettél a mélyebb interakció irányába.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Azok az információk, amelyek a cégeddel kapcsolatosak remek kommunikációs lehetőséget biztosítanak számodra az e-mail marketingen keresztül, hogy közelebb hozd a közönségedet.
Bátran oszd meg hírlevélben a feliratkozóiddal a tartalmakra mutató linkeket.
Mikor kell elküldeni: minden alkalommal, amikor aktuális, vagy van új, releváns tartalom a feliratkozóidnak.
3

Hírek, érdekességek e-mail

Minden olyan hír, esemény, ami az iparágadban, a vállalkozásodban jelentős érdeklődést válthat ki az ügyfeleidnél, hasznodra lesz az e-mail marketingben. Minél több és változatosabb információt osztasz meg, annál szélesebb körben tudod őket kiszolgálni. Ha minden, az iparágadban jelentős érdeklődésre számot tartó hírről, felhasználható tudásról tájékoztatatod őket, a munkád és az irántad való elismerésük hosszú távú kapcsolatot alapoz meg, növeli a hitelességed, valódi elkötelezettséget teremt. Figyelni fognak rád.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Függetlenül attól, hogy milyen területen dolgozol, hozz létre egy listát az iparágadban legelismertebb tartalmakról, és oszd meg hírlevélben a feliratkozóiddal a tartalmakra mutató linkeket. Ebben a formában értékesítési nyomulás nélkül közvetíthetsz értéket.
Mikor kell elküldeni: az iparági híreket, érdekességet csomagolhatod, és hetente/havonta küldheted attól függően, hogy mikor van új, releváns tartalom a feliratkozóidnak.
4

Új blogcikk értesítő e-mail

Új cikk megjelenésének hírét közölni szintén szerencsés helyzet. A megjelent új blogbejegyzés tényét, akár a tartalmát is kiküldheted hírlevélben. Remek alkalom egy újabb érintésre a feliratkozóid felé, nem beszélve arról, hogy ismét segítesz nekik egy őket érdeklő témában.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Ha új cikked jelenik meg, akkor a teljes cikket, vagy csak egy részét, vagy csak a cikk elérésének linkjét tedd az e-mailbe. A választás attól függ, melyik szegmensednek kommunikálsz. Vannak, akik jobban szeretnek a weboldalra látogatni és ott olvasni, vannak, akik nem szeretnek kattintgatni. Mobilos felhasználóidnak segítséget jelenthet, ha a teljes cikket rendelkezésükre bocsátod.
Mikor kell elküldeni: minden alkalommal, amikor új blogbejegyzést tettél közzé a honlapodon.
5

Videó az e-mail marketingben

Valódi mély kapcsolatot alakíthatsz ki a közönségeddel, ha rendszeresen láttatod, hallatod magad. Ezt legkönnyebben videóval teheted meg, amit elküldhetsz e-mailben. Ezzel a tartalommal elérheted, hogy az olvasóid úgy érezzék, mintha már valóban ismernének.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Válassz ki egyet a legjobban teljesítő tartalmaid közül, és hozz létre egy videós verziót.
Mikor kell elküldeni: célszerű havonta kiküldeni. Ideális lehetőség, hogy a közönségeddel egy újabb szinten elmélyítsd a kapcsolatodat.
6
Élő esemény használata az e-mail marketingben
Nincs egyszerűbb módja egy rendezvény megtöltésének, mint az, ha olyan embereket hívunk meg, akik már valamilyen szinten ismernek minket, és tudják, hogy mit csinálunk. A potenciális ügyfelek aktiválása az egyik leghatékonyabb taktika a marketingesek kezében. Tehát a következő alkalommal, amikor rendezvényt szervezel, hívd meg az e-mail listádon szereplő közönségedet.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Segítsd a rendezvényt az e-mail marketingen keresztül azzal, hogy részletezed, mikor, hol és miért érdemes részt venniük az eseményen. Hangsúlyozd a rendezvényen való személyes találkozás előnyeit, ami az ügyfeleiddel való kapcsolatod elmélyítésén túl abban is segít, hogy megtudd, milyen problémákon, kihívásokon tudnád őket a jövőben segíteni.
Mikor kell elküldeni: minden alkalommal, amikor új rendezvényt, eseményt szervezel.
7
Új, ingyenes tartalom megjelenésének szerepe az e-mail marketingben
Minden egyes alkalommal, amikor elkészítesz egy új, ingyenes tartalmat az ügyfeleid problémájának megoldására, küldd ki a feliratkozóid e-mail címére. Ez a leggyorsabb módja annak, hogy minél több ember értesüljön az elkészült tartalmadról. Egy jól felépített marketingstartégia alapja, hogy a folyamataid egymásra épülnek. Kutatások szerint a B2B vevők 36%-a keresi az ingyenesen letölthető tartalmakat a vásárlási szakasz kezdeti folyamatában. Ha közvetlenül tudsz új tartalmat küldeni az inboxukba hírlevél formájában, megkönnyíted az általuk igényelt tartalmak fogyasztását. Az e-mail marketing azért is csodálatos dolog, mert azonnali interakcióval gyors eredményeket tudsz elérni.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Minden alkalommal, amikor bemutatsz egy új, letölthető tartalmat, jelezd az e-mail listádon szereplő közönségednek. Az ingyenes tartalmat kínáló hírlevélben röviden tájékoztasd őket a tartalom megjelenéséről, és kérd, hogy töltsék le. Az e-mail célja a közönséged egy adott problémájának megoldásában való segítség mellett az, hogy az olvasót cselekvésre – ez esetben kattintásra – inspiráld és a weboldaladra hívd, ezzel is segítve a vásárlási folyamat következő szakaszába lépni.
Mikor kell elküldeni: minden esetben, amikor útjára indítasz egy ingyenes tartalmat.
8

Webinár ajánlása e-mailben

Jelentős továbblépési lehetőséget tudsz generálni a vásárlási folyamatban a webinár alkalmazásával, mert közvetlen beszélgetést kezdeményezhetsz a potenciális ügyfeleiddel. Ennek közvetítésére kiváló eszközöd az e-mail marketing, mert megkönnyíti az érdeklődőid számára a webinárral kapcsolatos információk elérését. Ha hírlevélben tájékoztatod őket az eseményről, könnyebben tudják ütemezni, és biztosan nem maradnak le róla.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Meglévő tartalmaidból összeállíthatsz egy webinár formátumot, ami a tartalomátadás mellett egy közvetlen, azonnali interakciót biztosít a közönségeddel. Az eseményről értesítsd hírlevélben a feliratkozóidat és hívd meg őket a webinár pontos idejének és témájának megadásával.
Mikor kell elküldeni: napokkal, egy héttel a webinar megtartása előtt. Ez a meghívó 2-3 érintést is lehetővé tesz, mert még az utolsó pillanatban, röviddel a webinár indítása előtti órában is küldhetsz emlékeztető e-mailt.
9

Inaktív felhasználóknak szóló e-mail marketing

Egyes felmérések szerint a meglévő e-mail listák közel 40 %-a inaktív.
Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor hírlevelet küldesz ki, csaknem a listád fele már nem érdeklődik a céged, a terméked iránt. Ők azok, akik inaktív feliratkozóvá váltak.
Bár a marketing egyik alapvetése az, hogy csak a célpiacodnak reklámozz, mert a nem célpiacodnak szánt kommunikáció feleslegesen kidobott pénz. (Az inaktív ember ugyan válhat újra aktívvá, de ne csodálkozz, ha végleg leiratkozik. Ennek persze több oka lehet, de amíg a listádon van, mindenképpen tegyél kísérletet a kommunikáció újraindítására.)
Ennek a szegmensnek egy jól megfogalmazott tárgysorral és témával kiküldött e-mail jó lehetőséget nyújt arra, hogy újra az aktív listád részévé tedd őket.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Hozz létre egy listát azoknak az e-mail feliratkozóknak, akik nem olvasták, vagy nem nyitották meg a vállalkozásodtól kapott levelüket az elmúlt 12 hónapban* (vagy olyan ügyfelek, akik nem reagáltak az elmúlt 60-90 napban egyetlen megkeresésedre sem), és küldj e-mailt az alábbi tartalommal:

  • Ki vagy és miben tudsz neki segíteni
  • Emlékeztesd, hogy annak idején miért iratkozott fel a listádra
  • Ha vásárolt már nálad, érdeklődj a megvásárolt termék, vagy a szolgáltatás felhasználási tapasztalatairól
  • Kérdezd meg, miben segíthetsz, mit tehetsz érte stb

Ezzel esélyed van újra interakcióba lépni velük, megtartani és tovább növelni a velük való kapcsolatodat.

( * Megjegyzés: 2018. májusban életbe lépett GDPR figyelembe vétele javasolt! Nézd át a vonatkozó tv. szerint, hogy milyen esetekben, mit tehetsz az inaktív listádon szereplő adatokkal!)

Mikor kell elküldeni: évente 2-3 alkalommal.
10

Ügyfélvisszajelzések az  e-mail marketing szolgálatában

A feliratkozóidat időről időre megismertetheted a korábbi vásárlóid pozitív visszajelzéseivel és remekül alkalmazhatod az e-mail marketingben. Ezek az ügyfélvélemények segítik a még töprengő érdeklődőidet a vásárlási döntés meghozatalában. Azért segít, mert a célcsoportod önmagára ismer a korábbi vásárlódban, pozitív azonosulást tesz lehetővé a véleményformálóval, személyesebbé teszi a kommunikációdat és nem utolsó sorban bemutatja, hogyan oldja meg a terméked a vevő problémáját.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Ebben a hírlevélben az elégedett, vásárlóvá avanzsált ügyfeleiden van a hangsúly. Attól lesz igazán hatásos, ha az ügyfeleid fényképével, névvel vállalt, részletes és eredeti véleményeket juttatsz el a feliratkozóidhoz, amelyek a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban sűrűn felmerülő kifogásokat is kezelik.
Mikor kell elküldeni: érdemes negyedévente elküldeni egy pozitív visszajelzés csokrot, illetve nagyobb rendezvényed, eseményed, akár kampányod után a frissen bejövőket azonnal.
11

Esettanulmány az e-mail marketingben

Amikor az értékesítési tölcsérben vezeted az ügyfeled, az esettanulmány értéke nagyságrendekkel megnő. Egy esettanulmány remek támogatást nyújt annak bemutatásában, hogy miként segíti a terméked/szolgáltatásod az ügyfeled adott tevékenységét, megvalósítani a kívánt célját. Az eredmények tudatában a termékérték bemutatása tökéletes módja a bizalom megszerzésének és az ügyfélnek ajánlott megoldás szemléltetésében.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Ha van meglévő esettanulmányod elküldheted hírlevélben, vagy felkérheted meglévő ügyfeleidet, hogy szerepeljenek egy most készülőben. Az utóbbi elkészítése valamivel több időt vesz igénybe, de cserébe az elkészült friss tanulmányt hosszú ideig használhatod az értékesítési folyamatodban. Megéri időt és energiát fordítani rá, mert az esettanulmány az eredményekre koncentrál, amiben a valódi érték rejlik.
Mikor kell elküldeni: negyedévente ajánlott.
12

Visszajelzést kérő e-mail

Ha valaki feliratkozott egy marketing csalidra, letöltött egy anyagot a honlapodról, vagy termékmintát kért, a köszönöm e-mail után néhány nappal folytathatod a kapcsolat elmélyítését e-mail marketinggel. Teheted ezt egy érdeklődő e-mailben, ahol véleményt kérhetsz az anyagról, vagy a kipróbált mintáról. Amellett, hogy hús-vér visszajelzést kapsz, eléred, hogy a feliratkozód is értékesnek tartja magát, hiszen kíváncsi vagy a véleményére. Erről biztosan emlékezni fog rád és a vállalkozásodra.

Ha szokásunkká válik a fogyasztók véleményének meghallgatása, rájövünk, tulajdonképpen miért is dolgozunk. Minden visszajelzés, közelebb hoz bennünket és a vállalkozásunkat azokhoz, akiket segíteni szeretnénk.

Hogyan valósíthatod meg az e-mail marketingben?

Ebben a hírlevélben konkrét kérdésekkel a felhasználó tapasztalataira, véleményére várunk visszajelzést. Kíváncsiak vagyunk a használhatóság, a feldolgozhatóság, az eredményes megvalósítás értékelésére.
Mikor kell elküldeni: 3-4 nappal a feliratkozás után.

Ha megfelelő időben a megfelelő ügyfélnek a megfelelő tartalmat adjuk, akkor az e-mail marketing hatékony, folyamatos és szerethető lesz.

A fenti e-mail marketing példák is jól mutatják, hogy számos alkalom nyílik az olvasóiddal való interaktivitás kiváltására.

A szakmai tapasztalatok és az iparági statisztikák támogatása révén a hírlevél fontos értéket jelent a vállalkozások számára a bevételek megteremtésében, valamint az ügyfelek megtartásában.
Ebben a folyamatban az e-mail, mint mérhető, költséghatékony marketingcsatorna szerepe világos, használata nem kérdéses.

Tehát, ha eddig nem használtad, vagy nem megfelelően alkalmaztad az e-mail marketinget és inspirációt keresel, hogy mit és mikor érdemes küldened a listádon szereplő embereknek,

használd a 12 e-mail marketing minta bármelyikét, vagy akár mindegyiket, hogy segítségedre legyenek egy elkötelezett közönség kialakításában.

Marketingesként azért szeretjük az e-mail marketinget, mert egy olyan marketingcsatornát biztosít a vállalkozások számára, ahol az ügyfelek tájékoztatása számos módon lehetséges. És ha tiszta a listád mindig célba ér. Hogyha sikerül elérned, hogy a leveleidet megnyissák, és kiváltsd a kívánt interakciót a közönségedből, akkor a legköltséghatékonyabb marketingeszköz a kezedben.
Sok sikert a megvalósításhoz, remélem segítenek a fenti ötletek!
Vannak olyan e-mail típusok is, amelyekről nem írtunk és hasznos tapasztalatot szereztél velük?
Kérlek, írd meg nekünk!
ui: Ha tetszett a cikk, vagy hasznosnak találtad a tartalmát, köszönöm, hogy tovább ajánlod.

Egy kattintásra vagy a legújabb cikkeinktől

]

Legolvasottabb Online marketing cikkeink

Marketing csali stratégia

Marketing csali stratégia

A marketing csali legfontosabb kritériuma: értket adAzért vagy jelen az üzleti életben, hogy megváltoztasd a világot, elérd a kitűzött céljaidat, de ha senki nem figyel rád, nem fogod elérni a kívánt eredményt.Ahhoz, hogy mesteri szintre fejleszd az üzeneted célba...

Miért van szükség leadmágnesre?

Röviden és tömören: azért, hogy kapcsolatba lépj a leendő ügyfeleiddel. Nem várhatod el a leendő vásárlóidtól, hogy bankkártyával a kezükben üljenek a laptopjuk előtt, vagy nyomogassák a telefonjukat. Ezért kell adnod valamit a látogatóid számára, ami érdekli őket,...

Share This