Miért van szükség leadmágnesre?

Szerző:

Röviden és tömören: azért, hogy kapcsolatba lépj a leendő ügyfeleiddel.

Nem várhatod el a leendő vásárlóidtól, hogy bankkártyával a kezükben üljenek a laptopjuk előtt, vagy nyomogassák a telefonjukat. Ezért kell adnod valamit a látogatóid számára, ami érdekli őket, mielőtt megpróbálnád vásárlásra bíztatni őket. A leadmágnes tulajdonképpen a látogató e-mail címének ellenértéke, ezzel vásároljuk meg a további kapcsolattartás lehetőségét.

Adj, mielőtt kérnél!

Az emberek még mindig bizalmatlanok az általuk nem, vagy kevésbé ismert termékek, szolgáltatások iránt. A legritkább esetben tudod azonnali vásárlásra bírni őket, kiváltképpen akkor, amikor keresési fázisban vannak. Informálódnak, kutatnak, szeretnék megtalálni a számukra legjobb megoldást.

Segíts másokat ok nélkül, és adj úgy, hogy nem vársz érte cserébe semmit.

Ezért kell adnod valamit a számukra, ami érdekli őket, ami segít nekik elérni a vágyott állapotot, vagy éppen megoldani egy problémát. Ha azzal a szándékkal közelítesz hozzájuk, hogy megszerezz valamit, ahelyett, hogy értéket adnál a célközönségednek, veszíteni fogsz.
Ahelyett, hogy megmondod az embereknek, mit kellene tenniük, egyszerűen létrehozol számukra egy eszközt, egy leadmágnest, amellyel elérhetik a célkitűzéseiket. A módszer használatakor emlékezni fognak, hogy azt tőled kapták, és a sikereiket a tőled kapott segítséghez kapcsolják.

Itt siet segítségedre a leadmágnes

Egy olyan tartalom, amit ingyenesen felajánlhatsz, és amivel felkeltheted a potenciális ügyfeleid érdeklődését. Nem kell túl bonyolultnak lennie: leadmágnes lehet egy ellenőrző lista, vagy egy útmutató, olyasmi, ami egy probléma megoldásában nyújt segítséget, egyszerűen felhasználható, maximalizálva ezzel az elköteleződést melletted.

Adj értéket minden egyes lépésnél leadmágnessel!

A leadmágnesek legfontosabb feladata az ügyfeleidnek adott értékes tartalom mellett az, hogy a honlapodra hívd és ott tartsd őket. Minél több és minél jobb minőségű e-mail címet, egyéb elérhetőséget kell gyűjtenie és elégedett állapotban továbbjuttatnia az érdeklődőket a vásárlási folyamatodban.

Egy e-mail lista valódi vagyontárgy a vállalkozásod számára. A feliratkozással az érdeklődők azt üzenik, elhiszik, hogy értéket fogsz adni nekik, és szeretnék hallani a tanácsaidat. Ezt a bizalmat pedig tisztelned kell.

Semmit nem nyersz, ha felkelted a leendő vevőd érdeklődését egy leadmágnessel, hogy adsz nekik valamit, amire szükségük van, majd utána lerombolod a jó szándékot azzal, hogy visszatérsz a durva ajánlattétel szintjére a direkt reklámozással. Ha sikerült bevonzanod a potenciális ügyfeledet, továbbra is adj minden folyamatodban valami pluszt. (Ebben a cikkben 12 féle e-mail marketing tartalmi ötletet találsz.)

A leadmágnesek hatalmas szerepet játszanak az e-mail listád felépítésében

Ha nincs legalább egy marketing csali a honlapodon nagy valószínűséggel a látogatód soha nem fog visszatérni. Nem azért, mert nem tetszett az amit a honlapodon látott, sokkal inkább a rengeteg keresési eredmény vonja el a figyelmét. Talán megzavarták a téma olvasása közben, talán vissza akart térni, de nem találja meg újra a weboldaladat.
Gyakran tapasztaljuk visszajelzésekben, hogy a gyors keresések, kutatások alkalmával így gondolkodnak az emberek: „letöltöm ezt az anyagot, mert érdekel, így kapcsolatban maradok ezzel weboldallal”.
Ez is bizonyítja, hogy a leadmágnesek lehetővé teszik azonnali kapcsolat kiépítését és a vállalkozásod értékeinek bemutatását a leendő vevőiddel. Feliratkozás után pedig nagyon egyszerűen el tudod érni az érdeklődőt az e-mail listádról.
Az emberek olyanoktól vásárolnak szívesen, akiket ismernek és akikben megbíznak. Egy leadmágnes megadja neked a lehetőséget, hogy ismertségen, szimpátián és bizalmon alapuló kapcsolatot alakíts ki a jelenlegi és a jövőbeli ügyfeleiddel.
Ezért van szükséged leadmágnesre, amely bevonzza az érdeklődőidet, és ösztönzi őket arra, hogy csatlakozzanak az adatbázisodhoz.
A jól eltalált, releváns értékkel telepakolt leadmágnes félelmetes eredményekre képes
Azon kívül, hogy szakmai tudásodról tájékoztat, az ügyfeleid problémájának megoldásában nyújtott segítségeddel is hatással leszel az életükre. Érző lények vagyunk, a „köszönöm” sokféle formában tud megnyilvánulni bennünk.
A tökéletes leadmágnes: rövid, gyakorlatias, célorientált és könnyen fogyasztható.
Mivel egy telített piacon versenyzünk a figyelemért, a marketing csalidnak 4-7 percen belül elfogyaszthatónak kell lennie. Ha kaptál a célközönségedtől egy esélyt, ami még nem jelent azonnali elköteleződést is, ne élj vissza a legnagyobb hiánycikkünkkel, az idővel. Légy rövid.
Az emberek többségének szüksége van valakire, aki megmondja, hogyan változtathatják a keresett információt eredményekké – egy gyakorlatias leadmágnes pedig éppen ezt adja meg nekik.

Olyan információra van igényük, amely továbbviszi őket a céljaik felé.

A leadmágnes készítésének szándéka az kell legyen, hogy megadd az első lépés megtételének lehetőségét. Ha megmutatod, hogy egy lépéssel közelebb kerülhetnek a vágyott céljaik irányába, elkezdenek hinni benne, hogy messzebbre is el tudod őket juttatni. Ugyanakkor elkezdenek bízni önmagukban is, és hinni abban, hogy a te segítségeddel elérhetnek valami olyasmit, ami addig elérhetetlen célkitűzésnek tűnt.
Arra nagyon figyelj, hogy ne bonyolítsd túl a leadmágnesed. Az emberek könnyen felhasználható információra vágynak, nem pedig zavarba ejtően bonyolult tanulmányhalmokra, amelyeket nem is értenek.

A kívánt eredményed függvényében így alakíthatod ki a leadmágneseidet:

  • rövid, gyakorlatias leadmágnes – lendületet ad,
  • gyakorlatias, könnyed leadmágnes – az előrelépés érzetét kelti,
  • könnyed, célorientált leadmágnes – bizalmat teremt,
  • rövid, célorientált leadmágnes – izgatottságot produkál.

Milyen hatást várunk a leadmágnesünktől?

Minden marketing csalinak három hatást kell elérnie, lehetőleg egyszerre.
1
Edukálás

Edukálás

Az egyik legnemesebb emberi tulajdonságok között tartjuk számon, ha valaki a birtokában lévő tudást hajlandó megosztani másokkal. Amikor a tudásod alapján tanítasz másokat, a szaktekintély szerepébe helyezed magad. Rendelkezel azzal az erővel, tisztánlátással az adott területen, amely a célközönséged fejlődését biztosítani tudja. Szaktekintélynek lenni a saját iparágad legalább egy területén felbecsülhetetlen értéket jelent a vállalkozásodnak.
2
Elkötelezettség

Elkötelezettség megteremtése

Ha elkötelezed magad a témád iránt érdeklődő emberek mellett, azzal bizalmat építesz ki. Amikor egy leadmágnest készítesz, akkor a problémáik, az aggodalmaik, a kívánt cél elérésének lehetséges módjai mellett teszed le a voksod.

Mivel jól ismered a szakterületed, ezért azt is tudod, hogy milyen problémákkal kell megküzdenie, milyen információkra van szüksége annak, aki szeretne valamilyen módon tisztába kerülni abban a szférában.

Tárd fel a legnagyobb problémáikat és úgy fogják érezni, hogy bevontad őket a folyamatba, mert éppen ugyanazokkal a problémákkal küzdenek ők is.

Ha valamit nem tudnak, de megoldást kapnak valakitől, az számukra óriási segítség. Ettől azonnal kötődést fognak érezni, és sokkal inkább hajlandók lesznek fogyasztani az általad megosztott tartalmat.

3
Inspiráció

Inspiráció biztosítása

Mivel inspirálhatnál jobban, mint azzal, ha az emberek kezébe adsz egy olyan megoldást, amitől egy lépéssel előrébb kerülnek a céljukhoz. Az inspiráció nem motiváció, nem az a dolgod, hogy szurkolj értük. Az a dolgod, hogy olyan értéket adj számukra, amitől megtáltosodva, töretlenül elindulnak. Ha ezt sikerül elérned, azzal önkéntelenül is inspirálod őket. Megcsapja őket a siker szele, ami felébreszti a vágyat a továbblépésre. Ezt a kezdeti, de annál erősebb sikert hozzád kapcsolják, ami egyértelműen a hűséghez vezet.

A tökéletes leadmágnes win-win kategória

Ez legyen a célod, mert így megkönnyíted magadnak, hogy a kiváló terméked, vagy szolgáltatásod a célközönséged számára mindig kívánt és kérdés nélkül elérendő portéka legyen.
Ha szeretnél tájékozódni a lehetséges leadmágnes típusok között, ebben a cikkben 44+1 ötletet találsz.
Sok sikert a megvalósításhoz, remélem segítenek a fenti gondolatok! Ha szeretnél a témában kérdezni, itt megteheted, örömmel válaszolunk.

" Te adod a ritmust, a marketingben segítünk." (promodo.hu)

ui: Ha tetszett a cikk, vagy hasznosnak találtad a tartalmát, köszönöm, hogy tovább ajánlod.

Egy kattintásra vagy a legújabb cikkeinktől

]

Legolvasottabb Online marketing cikkeink

Marketing csali stratégia

A marketing csali legfontosabb kritériuma: értket adAzért vagy jelen az üzleti életben, hogy megváltoztasd a világot, elérd a kitűzött céljaidat, de ha senki nem figyel rád, nem fogod elérni a kívánt eredményt.Ahhoz, hogy mesteri szintre fejleszd az üzeneted célba...

Share This