Marketing csali stratégia

Szerző:

A marketing csali legfontosabb kritériuma: értket ad

Azért vagy jelen az üzleti életben, hogy megváltoztasd a világot, elérd a kitűzött céljaidat, de ha senki nem figyel rád, nem fogod elérni a kívánt eredményt.

Ahhoz, hogy mesteri szintre fejleszd az üzeneted célba juttatását, tisztában kell lenned azzal, kikkel szeretnél kapcsolatba lépni, mire van szükségük, és mit akarsz mondani nekik. Ha ezeket tökéletesen összeállítod, rendszerbe foglalod, akkor elérheted, hogy figyelmet kapj a leendő ügyfeleidtől, elérheted, hogy elköteleződjenek melletted, és végül, megvásárolják a termékeidet, vagy a szolgáltatásaidat.

Ebből is láthatod, mennyire fontos, hogy hatékonyan juttasd el a célközönségedhez a mondanivalód, melyhez az egyik első lépés a velük való kapcsolat kialakítása.

Ehhez nyújt remek segítséget a marketing csali, mely lehetővé teszi az azonnali érintkezés megteremtését, és a vállalkozásod értékeinek a bemutatását.

Érték:

„egy dolog vagy személyes jósága, hasznossága, fontossága, ami az élet különböző területein magasabb szintű működéshez, hatékonyabb módszerekhez, nagyobb haszonhoz, több alkotáshoz, örömhöz, sikerhez vezet, és amit mások elismerésre, viszonzásra méltónak tartanak.”

Forrás: wikiszotar.hu

Akkor lesz tökéletes, ha pontosan azt az értéket adja, amire a célközönségednek szüksége van, olyan kézzel fogható információval csalogat, amire az ideális vevőd felkapja a fejét.
Csak egyetlen dologra ígér megoldást, abban viszont azonnali segítséget nyújt.

Valós, létező problémát tárj fel és mutasd be a megoldást.

Ebben a műfajban nem feltételezünk, nem gondolkodunk más helyett. Pontosan fel kell mérni, hogy a célközönségedet mi nyomasztja a leginkább.

Egy jól eltalált marketing csali nem csak információt nyújt,

hanem kapcsolatot is épít a leendő vevőiddel. Meg kell teremtenie az elismerést a felhasználó fejében, és ki kell váltania a további érdeklődést a tevékenységed iránt.

A marketing csali olyan értéket képviseljen, amit pénzért is adhatnál.

Nem csak tartalmában, hanem megjelenésében is látszódjon értékesnek. Bizalmat építesz vele, mert a célod, hogy az e-mail címmel egy leendő vásárlót is megnyerj.
Ha tudsz nyújtani valamit, ami érdekli a látogatódat, felajánlod azt a megfelelő időben és az megkönnyíti a felhasználó életét, akkor sikeres lead magnetet alkottál. Olyan marketingeszközt kell létrehoznod, amely hosszú távon, nyereséges kapcsolatot eredményez a látogatóddal. A megvalósításhoz 44+1 marketing csali ötletből választhatsz.
Az ideális ügyfélprofilod alapján ismered a fájdalompontjaikat, megértetted, hogy mire vágynak. Ezen adatok alapján könnyű lesz létrehozni egy olyan értéket, amivel megoldást kínálsz a látogatóidnak.

A következő kérdések segítséget adnak a marketing csali létrehozásában

  • Milyen információkat tudok nyújtani a közönségemnek, ami értékes számukra?
  • Mi a nagy kihívásuk, és hogyan segíthetek nekik ezt legyőzni?
  • Hogyan könnyíthetem meg a probléma megoldását és annak gyors kivitelezését?
  • Le tudom bontani a probléma megoldását lépésekre, könnyen érthető és kivitelezhető pontokra?
  • Mit tehetek azért, hogy motiváljam őket, hogy megtegyék a szükséges lépéseket?
  • Hogyan tudom az ideális ügyfeleimet a céljaik felé terelni?
  • Miben különbözik ez a megoldás másokétól, mitől egyedi?
Nem lehet elégszer hangsúlyozni: arra figyelj, hogy mindig értéket adj a célközönségednek, és akkor biztos lehetsz abban, hogy a honlapod látogatói számára a legjobb marketing csalikat fejleszted és kínálod. Így érhetsz el magas konverziót.

A kérdés az, hogy egy, vagy több marketing csalit használj

Többféle marketing csalival lehetővé teszed, hogy szélesebb körben nyújthass segítséget a látogatóidnak, így több potenciális vevőt érhetsz el.
A képlet nagyon egyszerű: minél több ügyféligényt elégítesz ki az iparágadban, annál több vevőt szerezhetsz a termékeidre.
Annak érdekében, hogy a vállalkozásod értékeit megmutasd, mindenképpen többféle lead magnetre lesz szükséged, hogy minél jobban segítsd a látogatóidat.

Miben segítik a marketing csalik a vállalkozásodat?

1
Szegmentálás

Ügyféltípusok szegmentációja

A lead magnet célja, hogy gyors eredményt nyújtson egy probléma megoldásában. Az egyetlen bökkenő, hogy a célközönségednek többféle megoldandó problémája adódhat.

Bár léteznek „örökzöld”, vagy általános marketing csalik, amelyek univerzális módon segítik a felhasználót, de ezek egyben korlátozást is jelentenek. Korlátoznak az ügyfeleid szegmentációjában. Minél pontosabban meg tudod határozni az ügyféltípusodat, annál pontosabb kiszolgálást teszel lehetővé az ügyfeleid számára.

2
Keresőoptimalizálás

Segítség a keresőoptimalizálásban

A keresőmotorok rangsorában is jelentős segítségre számíthatsz a több marketing csali használatával.

Optimalizálhatod a keresőmotorok számára a leadmágneseidet, ha mindegyik marketing csalidhoz létrehozol egy-egy céloldalt. Olyan kulcsszavakat kell használnod, amelyek a célközönséged számára relevánsak. Ezzel lehetővé teszed, hogy olyan érdeklődőket szerezz, akik más módon nem jutnának el a honlapodra.

3
E-mail marketing

E-mail marketing szegmentálása

A marketing csali az e-mail listád bővítésének egyik alapköve. Ahhoz, hogy a kezdeti erőfeszítéseid megtérüljenek, a legnagyobb hiba lenne, ha nem a megfelelő üzenettel keresnéd meg az ügyfeleidet.

A marketing automatizálás egyik legnagyobb félreértése, hogy sablon e-mailek formájában kapnak leveleket az érdeklődők. Nem marad sokáig kapcsolatban a vállalkozásoddal az az ember, aki számára nem egyedi és releváns információt nyújtasz a további kommunikációdban.

A már megszerezett kapcsolataid szegmentálásával, releváns csoportokba helyezésével – a problémáik és céljaik alapján – jelentősen növelheted az e-mailjeid megnyitási arányát, vagyis a további kommunikáció lehetőségét. (Ne felejtsd el, hogy a célod a vásárlóvá konvertálás!)
Automatikusan szegmentálhatod az e-mail listádat, ha többféle lead magnetet kínálsz. Az érdeklődőidet azonnal szűrheted a letöltéseik alapján. Ezzel lehetővé teszed, hogy minden érdeklődő a számára legrelevánsabb, az őt leginkább érdeklő tartalmat, lehetőséget kapja a vállalkozásodtól.
4
Kommunikáció

A marketing csali szerepe a kommunikációban

A jól megválasztott lead magnettel különböző fájdalompontokhoz, szükséglethez jutsz. Mivel a marketing csali része a vállalkozásod terméklétrájának, így ideális esetben létrehozhatsz minden vásárlási szakaszban újabbakat az ügyfeleid igényei alapján.

A statisztikák szerint, átlagosan 7-9 interakció szükséges ahhoz, hogy a látogatódat vásárlóvá konvertáld. Azáltal, hogy magas minőségű leadmágneseket az ideális időpontban biztosítod az ügyfeled rendelkezésére, akár fel is gyorsíthatod ezt a folyamot, de a hosszú távú bizalmát mindenképpen nagyobb eséllyel szerzed meg.

5
Tesztelés

Tesztelési opciót biztosít a leadmágnesek között

A több marketing csali alkalmazása lehetőséget teremt számodra, hogy megtudd, mely típusú, tartalmú leadmágnesek a legkedveltebbek a vállalkozásod célközönsége körében.

Rengeteg információt gyűjthetsz be a közönséged igényéről, érdeklődési köréről. Ez mindenképpen segít és támogat a későbbi lead magneteid létrehozásában és az ügyfeleid igényeinek további kiszolgálásában.

6
Több téma, több érintés

Több érintést tesz lehetővé a célközönséged felé

A lehető legritkább esetben találsz megfelelő indokot arra, hogy olyan lead magnettel kínáld meg a látogatóidat, ami megfelel az „örökzöld” kategóriának. Sok kutatással és még több munkával jár egy ilyen tartalom elkészítése, a magányos leadmágnesek további hátrányával.

Ha sikerül több témában, több formában kínálnod a marketing csalikat, akkor több érintéssel fordulhatsz a célközönséged felé.

Olyan marketing csalikat hozhatsz létre, amelyek az aktuális eredményekre, eseményekre koncentrálnak, mint például az iparágad legújabb jelentései, a közelgő ünnepek, vagy egy termékbevezetés történése.

7
Népszerűsítés

Különböző termékek népszerűsítése

Ha több terméked, szolgáltatásod van, akkor mindenképpen több leadmágnesre lesz szükséged.

A marketing csalik végső feladata, hogy a potenciális ügyfelet a termékhez vezessék. A több termék több célközönség meglétét feltételezi, így ha fel akarod kelteni a különböző szegmensekben lévő látogatók érdeklődését, termékenként minimum 1-1 vevőmágnest kell kínálnod a leendő vevőidnek.

Miben rejlik a marketing csali haszna?

Nagy mennyiségű, alacsony bekerülési költségű érdeklődőt generálnak, magas konverziós potenciállal. Mindezek mellett nem utolsó szempont, hogy könnyen létre tudod hozni szinte bármelyiket.

A célpiacoddal való első kapcsolatfelvétel céljából koncentrálj az olyan rövid, lendületes leadmágnesekre, amelyek felkeltik az emberek érdeklődését, és azonnal valamilyen értékhez juttatják őket.

Ha szeretnél válogatni a legnépszerűbb marketing csalikból, nézd meg a 44+1 marketing csali cikkünket.
Sok sikert a megvalósításhoz, remélem segítenek a fenti gondolatok! Ha szeretnél a témában kérdezni, itt megteheted, örömmel válaszolunk.

" Te adod a ritmust, a marketingben segítünk." (promodo.hu)

ui: Ha tetszett a cikk, vagy hasznosnak találtad a tartalmát, köszönöm, hogy tovább ajánlod.

Egy kattintásra vagy a legújabb cikkeinktől

]

Legolvasottabb Online marketing cikkeink

Share This